Verwerken en oefenen

Werkvorm: Check in duo’s

Deze werkvorm zorgt voor interactie tussen studenten en is in te zetten om snel antwoorden te controleren. Eerst maken de studenten een opdracht alleen en dan gaan ze het vergelijken in duo’s. Samen moeten ze dan op hetzelfde antwoord komen en kunnen ze er nog over discussiĆ«ren als dit nodig
Werkvorm: Check in duo’s

Werkvorm: Het rad vol verrassingen

Stel je wil geleerde begrippen van een bepaald onderwerp oefenen en je wil dat iedereen in de klas / meeting oplet dan zou je gebruik kunnen maken van het Rad!…. Hoe kan ik deze dan inzetten? Als eerste maak je een rad aan via: Wheel Decide , je kan nu
Werkvorm: Het rad vol verrassingen

Werkvorm: Muzikale kennismaker, energizer of afsluiter!

Kennismaker:Laat studenten of medewerkers jou (of je leidinggevende) allemaal een muzieknummer insturen die jou als persoon typeert. Dit zou je kunnen doen via Spotify of via Youtube. Het kan natuurlijk ook een nummer zijn die je gewoon heel erg goed vindt. Oftewel: welk nummer zou jij draaien als je wereldkampioen
Werkvorm: Muzikale kennismaker, energizer of afsluiter!

Werkvorm: 3,2,1 Geef je antwoord!

Wellicht herken je de situatie dat je een vraag stelt aan je leerling (of student) en dat je daarmee (eigenlijk) de verwachting hebt dat je veel reacties krijgt vanuit je lesgroep. Vooral het eerste uur in een onlineles een nodige uitdaging. Een mooie werkvorm om dit te doorbreken is ‘3,
Werkvorm: 3,2,1 Geef je antwoord!

Interactief woordwolken

Het werken met woordwolken is een werkvorm die je misschien wel vaker inzet. Het geeft je een indruk van reeds bekende kennis of wat al is geleerd. Het is daarmee een mooie vorm als het activeren van voorkennis of het reflecteren en evalueren. Vaak krijg je bij het maken van
Interactief woordwolken