Open de opdrachten zoals gebruikelijk en klik op “maken”.

Standaardbeeld is hetzelfde. Invullen van de opdracht etc. Nieuw is de optie “Leesvoortgang” die je kunt vinden bij “Bijvoegen en Nieuw”.

Klik op “Bijvoegen” en kies de optie “Leesvoortgang”.

Deze opent dan een aparte sectie die je een keuze laat maken tussen een Word of pdf-document.
Bereid dit dus voor als je als Taaldocent woorden wilt leren.

Na kiezen van het document krijg je een instellingmenu te zien.

Links is hoe de leerling dit ziet, en rechts hoe jij als docent dit wilt instellen.

Betreft dit een boek? Dan kun je kiezen uit fictie/non-fictie bij Genre. (Dit hoeft niet)
En uitspraakgevoeligheid etc.

Klaar? Dan klik je recht bovenaan op “volgende”.

Je komt dan weer terug in het standaard “opdrachten” scherm en kan dan tijd, datum, titel etc. aanpassen en toewijzen.

Leerling opent zijn opdracht en klikt dan op het toegevoegde “Leesvoortgang” document.

Eerste check wordt uitgevoerd. Camera aan en microfoon aan en is al te testen.

Leerling klikt op start.

En begint op te lezen.

Leerling vindt onderaan de knop “ik ben klaar” en krijgt dan dit beeld.

Kiest de leerling voor “Deze opname gebruiken” dan komen ze in het bekende scherm terecht van “opdrachten” en moeten ze wel nog op “inleveren” klikken.

Docent ziet dat de opdracht is ingeleverd.

Na het klikken op de ingeleverde opdracht zie je als docent hoe goed dit is gedaan.

Ik heb een tweede poging gedaan met verkeerde uitspraken en je ziet dan dit beeld. Van 100% goed naar 57%.

Hier kun je als docent de film terugluisteren en na controle en feedback teruggeven aan de leerling.

Geweldige tool binnen Microsoft Teams.