Over je kop – Gepersonaliseerde Opdrachten

Gepubliceerd door Dimitri van Dillen op

Ik weet nog goed dat ik 8 jaar geleden in het onderwijs terecht kwam via een zij-instroom traject. Zelf was ik werkzaam binnen het particuliere onderwijs en kwam ik erachter dat het daar vooral draait om kwantiteit en niet om kwaliteit.

Het gegeven onderwijs was niet van deze tijd. Alsof iedereen leert door alleen in de klas te zitten en te luisteren naar de docent? Nee iedere student is uniek en leert op zijn of haar eigen manier. Ken je dit filmpje al?! De moeite waard om eens te kijken!

“Blended Learning is een mix van verschillende leeractiviteiten, met als doel de leerervaring te verrijken middels de juiste combinatie van face-to-face interactie en educatieve technologie.”

Werkgroep Blended Learning C&O

Zelf ben ik een groot voorstander om opdrachten op verschillende manieren aan te bieden en probeer dit al te doen sinds mijn start als docent. En zo kwam onderstaande filmpje weer op mijn pad. Het is 2014 en ben net gestart als docent binnen de Invoeg- en JIT trajecten bij het ROC van Twente. Dit is de doelgroep die of het nu op de één of andere manier even niet zien zitten op school (JIT). Of een groep die de verkeerde studiekeuze heeft gemaakt maar nog moet wachten op de start van de nieuwe opleiding (Invoeg).

Deze studenten mocht ik lesgeven en wilde ze ook iets speciaals meegeven. In de vakantie kwam dit op mijn pad en heb gevraagd voor welke studenten dit een leuke opdracht zou zijn. Ze kregen een rap clinic van Boef & de gelogeerde aap en daarbij hebben ze geleerd om over hun eigen ervaringen en gevoelens te praten. Het resultaat? Een super trotse docent! Trotse studenten en families! Uiteindelijk was het een wedstrijd tussen verschillende scholen en hebben onze studenten gewonnen met een optreden bij FunX! Check de video hieronder!


0 reacties

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.