Doel: Stimuleer creativiteit en taalvaardigheid door de leerlingen te laten schrijven over hun voorjaarsvakantie-ervaringen.
Benodigdheden: Pen en papier of computers voor elke leerling.
Beschrijving:
Begin de les door de leerlingen te vragen hoe hun voorjaarsvakantie is geweest en wat ze hebben gedaan. Laat een paar leerlingen hun verhalen delen met de rest van de klas.
Leg vervolgens uit dat ze een kort verhaal gaan schrijven over een avontuur dat ze hebben beleefd tijdens hun vakantie.
Geef de leerlingen 30-45 minuten de tijd om hun verhalen te schrijven. Moedig ze aan om creatief te zijn en hun verbeeldingskracht te gebruiken.
Nadat de verhalen zijn geschreven, vraag je de leerlingen om in tweetallen te gaan zitten en hun verhalen te delen. Moedig ze aan om feedback te geven op elkaars verhalen en suggesties te doen voor verbeteringen.
Vraag ten slotte een paar leerlingen om hun verhalen voor te lezen aan de klas. Moedig de rest van de klas aan om te luisteren en feedback te geven.
Deze werkvorm is een leuke manier om de leerlingen te laten reflecteren op hun voorjaarsvakantie-ervaringen en om hun schrijfvaardigheden te verbeteren. Bovendien is het ook een leuke manier om de klas samen te brengen en te genieten van elkaars verhalen.
Aankondiging webinar: AI als coach bij zelfregulerend leren: kansen en risico’s
Kan Al studenten ondersteunen bij het sturen van hun eigen leerproces? In dit webinar spreken drie experts over de mogelijkheden en risico’s. Deelname is kosteloos. 17 Datum: 8 november 2024 Tijd: 11:00-12:00 uur Aanmelden: https://edu.nl/uf6pn Read more…
0 Comments