Waar denk jij aan bij het woord presteren? Er is een grote kans dat negatieve associaties als stress, druk en hoge verwachtingen bij je opkomen. In deze denktank staan we juíst stil bij de positieve benadering van presteren, met meer grip en betekenisvol werken. Samen met keynote spreker Jochem Goedhals (winnaar Hoger Onderwijspremie 2022) en zijn Pulsed team gaan we in debat. In de paradoxale pressurecooker bundelen we onze inzichten en maken we ze bruikbaar voor in de onderwijspraktijk!

Deze denktank is voor docent én student in het mbo, hbo en wo, dus nodig je docent-collega’s uit en neem je student(en) mee!

Dit is wat we gaan doen

  • In debat: we gaan meteen aan de slag met stellingen, verzorgd door collega’s en studenten van Jochem Goedhals. Aan de hand van korte portretten belichten zij de voor- en tegenargumenten bij de stellingen. Hoe positioneer jij je hiertegenover? Daarover gaan we met elkaar in gesprek.
  • Keynote Jochem Goedhals en Pulsed
  • In groepen uiteen: Kies je ervoor om met elkaar te reflecteren aan de hand van de keynote (wanneer ervaar je druk? Waar zit je bevlogenheid) of ga je direct aan de slag (waar ga je als eerst aan werken? Welke stappen kun je nu al zetten)?

Over de keynotespreker: Jochem Goedhals
Presteren met meer grip en betekenis, hoe ziet dat er uit in de praktijk? Dat laten collega’s en studenten van Jochem Goedhals zien. Met het project Pulsed werd Jochem winnaar van de Hoger Onderwijspremie in 2022. Pulsed heeft als missie om zelfsturende professionals voort te brengen die kunnen uitblinken in de wereld van voortdurende verandering. Door studenten ruimte te geven om hun karakter te ontwikkelen, deinzen de Pulsed-studenten niet terug om aan de slag te gaan. Tegelijkertijd drukken ze hun stempel op de wereld en zetten ze zich in voor de noodzakelijke verandering van het traditionele onderwijsconcept. Die noodzakelijke verandering houdt onder meer verband met presteren. In een omgeving waar toetsing niet centraal staat, waar projecten verlopen volgens een gestructureerde chaos en waar docenten & studenten samen onderdeel zijn van een team, krijgt het begrip presteren in het onderwijs een hele andere betekenis voor zowel docenten als studenten.

Het programma

12:30-13:00Inloop en lunch
13:00-13:45Stelling en debat
13:45-14:30Keynote Jochem en Pulsed
14:30-16:30Paradoxale Pressure Cooker: inspiratie en richtlijnen
16:30-17:00Afsluitende borrel

Interesse? Meld je dan nu aan: Aanmelden Denktank

Categories: Nieuws

2 Comments

Wail · 23 juli 2023 at 11:22

Ik doe graag mee, waar kan ik me aanmelden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.