Statusbericht instellen bij Microsoft Teams

Gepubliceerd door Dimitri van Dillen op

Het komt vaak voor dat je berichten krijgt van studenten en of collega’s die niet weten dat je bijvoorbeeld een vrije dag hebt. Je kan dan bij Microsoft Teams tegenwoordig een status bericht instellen.

Hiermee geef je aan bij de studenten/collega’s dat je afwezig bent en zij zien dit net zoals bij de afwezigheidsassistent in Outlook. Hoe gaat dit in z’n werk?!…

Stap 1: Wanneer je teams geopend hebt kan je rechtsboven in klikken op je profielfoto.

Stap 2: Klik op “Statusbericht instellen”

Stap 3: Hier typ jij je afwezigheidsbericht in.

Stap 4: Zet het vinkje aan zodat de studenten/collega’s ook daadwerkelijk je berichtje krijgen en kies onderaan voor Statusbericht wissen na.

Nu zie je ook aan de grijze balk boven in je Teams staan dat je statusbericht is ingesteld.

Hieronder staat dezelfde uitleg in een korte video, succes!


0 reacties

Geef een reactie