Microsoft Lists
Houdt gegevens bij. Organiseer werk. Pas alles aan voor je team.
Mooi omschreven, maar wat is het en wat kun je ermee!
Lists is net nieuw en vergt wat uitzoekwerk. Je kunt blanco beginnen maar een tip is begin eerst met een Template.
Stap 1.
Maak een keuze van in welk kanaal je “Lists” wilt gaan gebruiken. In mijn voorbeeld ga ik een ICT hardware uitleen omgeving opzetten met een “template”.
Klik op “tabblad toevoegen” in je Teams kanaal.
Tik in zoek venster “lists” en klik op de “app”
De bekende uitleg en voorwaarden worden dan weergegeven. Klik op “toevoegen”.
Stap 2.
Welkomst scherm, zoals met alles waar begin je?
Zoals eerder vermeld, advies begin met een “template”. Wij op scholen hebben een hardware uitleenlijst. Met “Lists” heb je daar een mooie “template” voor en die gebruik ik dan ook als voorbeeld.
Klik op “Create a list” en kies dan de template “Asset manager”.
Kies dan “Use template”.
Vul pas de gegevens aan en klik op “create”.
Klaar en gereed om te vullen met eigen data.
Voorbeeld is dan de docenten leen laptop. Vul de gegevens in naar wens. Zelfs een foto kan.
Zoals gemeld, vers van de pers dus zullen er nog wel wat zaken tevoorschijn komen die net niet lekker werken. “Lists” werkt nu alleen nog vanuit “Teams” binnenkort is deze ook via de portal.office te benaderen.
“Lists” heeft na installeren gelijk een actieve “Sharepoint” koppeling.
’
En kun je middels settings in regelen op toegang van users.
Groot voordeel hiervan is dat je dan gelijk ook een “powerautomate” actie kunt toevoegen.
Dit komt later aan bod, veel plezier en welke Lists ga jij nu maken?
Eric Redegeld
0 Comments