Aan het eind van de les, periode of een hoofdstuk kun je deze werkvorm inzetten om de leerlingen in duo`s te laten checken of ze de leerstof goed bezitten. De werkvorm is een spel waarin leerlingen een soort Trivial Pursuit spelen. De leerlingen draaien om en om aan de spinner, welke de kleur en de vraag bepaalt. Indien een leerling de vraag correct beantwoordt, mag deze het rondje van dezelfde kleur naar zijn of haar plek verslepen. De leerling die als eerste alle drie de kleuren compleet heeft wint het spel.
Uiteraard kun je het spel ook langer laten duren door bijvoorbeeld pas bij twee keer dezelfde kleur goed te hebben beantwoord, de kleur af te laten sluiten.
Hier een link naar het voorbeeld in LessonUp; de vragen zijn heel makkelijk aan te passen door op de spinner te klikken en de vragen te wijzigen.

Hoe deel je deze les met de leerlingen?
Als docent kun je deze slide op twee manieren delen met de leerlingen. Je kunt de les delen met de klas zodat ze zelfstandig erbij kunnen. Dit doe je door de les te zetten in de map van de klas.
Daarnaast kun je tijdens de klassikale les het vinkje delen aanzetten. Hierdoor zien de leerlingen de slide op hun laptop en kunnen ze op één laptop met twee leerlingen samenwerken. Deze werkvorm stimuleert enthousiasme bij de leerlingen, waarbij ze niet alleen zelfreflectie toepassen maar ook feedback moeten geven aan elkaar.

Nogmaals de link naar het voorbeeld: Trivia