Doelstelling: Leerlingen activeren hun voorkennis over Pasen door middel van een fysieke en interactieve estafette.

Benodigdheden:

  • Gekleurde eieren (kunststof of hardgekookt)
  • Verschillende stations met vragen of opdrachten over Pasen
  • Mandjes voor de eieren

Werkwijze:

  1. Verdeel de klas in kleine groepjes.
  2. Elk groepje start bij een station met een mandje en een gekleurd ei.
  3. Bij elk station moeten de leerlingen een vraag beantwoorden of een kleine opdracht uitvoeren die te maken heeft met Pasen. Voorbeelden van vragen/opdrachten zijn: “Noem drie dingen die typisch zijn voor Pasen”, “Teken een paashaas op dit blad”, of “Voer een kort toneelstukje op waarin je uitlegt waarom we Pasen vieren”.
  4. Nadat de opdracht bij een station is voltooid, rent één leerling met het ei naar het volgende station, terwijl de rest van de groep via een andere route loopt. De leerling met het ei wacht bij het volgende station tot de rest van de groep aankomt.
  5. De estafette gaat door tot alle groepjes alle stations hebben bezocht.

Afsluiting: Kom met de hele klas samen en bespreek wat iedereen heeft geleerd. Laat elk groepje iets delen over hun ervaring of een interessant feit dat ze hebben ontdekt.


0 Comments

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.