Stel je wil geleerde begrippen van een bepaald onderwerp oefenen en je wil dat iedereen in de klas / meeting oplet dan zou je gebruik kunnen maken van het Rad!….

Hoe kan ik deze dan inzetten?

  • Als eerste maak je een rad aan via: Wheel Decide , je kan nu ervoor kiezen om een vragen-rad te maken maar je kan natuurlijk ook een namen-rad aanmaken of beter nog… allebei!
  • Je vertelt dat je (ligt eraan hoe je het rad gaat gebruiken, maar in mijn geval beide) 2 keer aan het rad gaat draaien.
    • Doordat het rad random een naam draait en random een vraag, dan moeten de deelnemers wel opletten.
  • De leerling die antwoord moet geven kan dan bijvoorbeeld: Het antwoord geven of vragen of er nog een keer aan het rad gedraaid mag worden… (dit kost echter de deelnemer bv. Een reep chocolade 😉) en komt er een andere naam naar voren.
  • Deze 2 leerlingen zouden dan samen kunnen overleggen (is ook goed voor de rest van de deelnemers om te kijken hoe ze dan middels overleg op een antwoord komen).
  • Ronde 1 is afgelopen, hoppa naar ronde 2!

2 Comments

Activerende werkvormen voor je hybride lessen - Onderwijs op afstand · 2 februari 2021 at 09:29

[…] Bij deze werkvorm maakt het niet uit of studenten thuis zitten of in het lokaal aanwezig zijn; in beide situaties is de werkvorm goed inzetbaar. Als eerste maak je een rad aan via: Wheel Decide. Je kan nu kiezen om een vragenrad te maken, maar je kan natuurlijk ook een rad met namen aanmaken of beter nog… allebei! Op deze manier moeten de studenten opletten want je weet nooit of je een vraag moet beantwoorden, ook al zit je thuis! Een uitgebreide uitleg over deze werkvorm staat hier! […]

Werkvorm: Check in duo's - Onderwijs-Op-Afstand.nl · 6 april 2021 at 12:19

[…] met de klas bespreek je de vragen. Wijs zelf (of laat het rad) studenten aanwijzen om het antwoord te geven, zodat iedereen actief […]

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.