IPON 2024 – Dagvoorzitter Dimitri heet u van harte welkom!

INNOVATIE PLATFORM ONDERWIJS NEDERLAND (IPON) Vakbeurs IPON is al 15 jaar het ontmoetingsplatform voor het PO, VO en MBO. Op 28 & 29 februari 2024 vindt alweer de 12de editie van IPON plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Het wordt opnieuw een editie boordevol inspirerende sprekers, relevante themaā€™s en onderwijstoeleveranciers die je en jouw school kunnen helpen bij onderwijsinnovatie en professionalisering. Dimitri is dagvoorzitter en heet u van harte welkom! Dimitri van Dillen, geboren 24 januari Read more…

Lars als spreker op de IPON

Op 28 & 29 februari 2024 vindt alweer de 12de editie van de IPON beurs plaats in de Jaarbeurs Utrecht; dĆ© grootste onderwijsinnovatie & ICT vakbeurs van de Benelux. Het wordt opnieuw een editie boordevol inspirerende sprekers, relevante themaā€™s en onderwijstoeleveranciers die je en jouw school kunnen helpen bij onderwijsinnovatie en professionalisering. Tijdens deze dagen zal Lars spreken en met de deelnemers in gesprek gaan over het maken van keuzes ten behoeve van laptops en/of Read more…

Werkvorm: Verhalenexpeditie (met of zonder ChatGPT)

De “vverhalenexpeditie” is een innovatieve lesmethode die gebruikmaakt van het digibord om verhalen tot leven te brengen. Deze methode stimuleert begrijpend lezen, creatief denken en de toepassing van kennis in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Door actieve deelname maken leerlingen keuzes die het verloop van het verhaal beĆÆnvloeden, wat leidt tot een dieper begrip van de lesstof.

Een introductie op AI: Een eerste duik!

In deze lessen voor VO onderbouw maken leerlingen kennis met AI. Leerlingen leren wat AI is (machine learning) is, gaan toepassingen zien en gaan zelf ervaren wat het is. Hieronder staat een lesplan voor zeker 2 lessen van 50 minuten. De lessen dienen gezien te worden als introductie op het onderwerp AI. De tools zijn een mooie opstap om het later te gaan hebben over bijvoorbeeld ChatGPT of andere modellen. De tools zijn ter inspiratie Read more…

Valentijnsdag werkvorm: Vriendschapsbloemen

Ontdek hoe je Valentijnsdag in het basisonderwijs kunt gebruiken om belangrijke sociale vaardigheden zoals empathie, vriendschap en waardering te bevorderen. Met de ‘Vriendschapsbloemen’ werkvorm activeren leerlingen voorkennis over positieve relaties en oefenen ze in het uiten van positiviteit naar elkaar. Deze hartverwarmende activiteit draagt bij aan een positieve klassfeer en leert leerlingen over de waarde van vriendelijke woorden.

Lesplan: Denk na voor je doorstuurt!

Inleiding Heb je de recente video al voorbij zien komen over het belang van nadenken voordat je media doorstuurt? Dit thema is relevanter dan veel mensen zich realiseren, gezien de snelheid waarmee je tegenwoordig snel persoonlijke (en soms gevoelige) verhalen en media kunt delen via media binnen een klik op de knop in de app is gedaan. Een onschuldig lijkende foto of bericht kan via platforms zoals Snapchat, Instagram, Whatsapp of Discord gemakkelijk en soms Read more…

Gamification in de les – Trivia

Aan het eind van de les, periode of een hoofdstuk kun je deze werkvorm inzetten om de leerlingen in duo`s te laten checken of ze de leerstof goed bezitten. De werkvorm is een spel waarin leerlingen een soort Trivial Pursuit spelen. De leerlingen draaien om en om aan de spinner, welke de kleur en de vraag bepaalt. Indien een leerling de vraag correct beantwoordt, mag deze het rondje van dezelfde kleur naar zijn of haar Read more…

Dimitri van Dillen

Leraar van het jaar 22/23 MBO

Trainer, Spreker, Docent & Enthousiasmeur

Lars Knol

Docent VO

Senior adviseur Onderwijs, IT en Organisatie, Trainer, Spreker, Sportliefhebber

Schrijf je nu in!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.