(Online) Didactische woensdag: Voorkennis activeren… welke werkvorm gebruik jij?

Gepubliceerd door Dimitri van Dillen op

Nieuwe informatie wordt verwerkt op basis van wat de leerling al weet. Hoe meer zij al weten, hoe makkelijker zij iets erbij kunnen leren. Het is makkelijk te koppelen aan de voorkennis. Voorkennis bevat alleen naast correcte kennis ook incorrecte kennis. Het is aan de leerling om te bedenken wat dan klopt. De leerling kan zich houden aan de kennis die hij al had, of de voorkennis te herzien en neemt de nieuwe informatie voor kennisgeving aan.

Gebruik jij hier 1 bepaalde werkvormen voor of mix jij ze wel eens? Misschien doe je wat inspiratie op hieronder!

Werkvorm: Elevator Pitch
Werkvorm: Minibeurs
Werkvorm: Mindmappen
Werkvorm: Zelf een kennisclip maken
Werkvorm: Weekdoel
Werkvorm: memorie: Welke vraag? Welk antwoord?
Activerende werkvormen voor zowel online, hybride als blended lessen
Werkvorm: Speeddaten
Werkvorm: (Online) Bedrijfsbezoek
Werkvorm: Schudden & Pakken
Werkvorm: Verbindingsgroep / hoek
Werkvorm: Wat ben ik?
Werkvorm: Videoquiz
Werkvorm:  Infographic maken
Werkvorm: de praatplaat!
Werkvorm: Image Hotspot
Werkvorm – 30 seconden spel
Werkvorm: Evalueren met een venndiagram
Werkvorm: Doen, durven of waarheid
Activerende werkvormen voor je hybride lessen
Werkvorm: De digitale Kletspot
Werkvorm: Maak het inzichtelijk met Flipgrid!
Werkvorm: Het rad vol verrassingen
Werkvorm: Muzikale kennismaker, energizer of afsluiter!
Werkvorm: Wat vind jij?!… POLL nu maar!
Werkvorm: 3,2,1 Geef je antwoord!
Interactief woordwolken
Bekend, benieuwd, bewaard

0 reacties

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.