Dag 3 van de (Online) Didactische week: Evalueren en afsluiten… welke werkvorm gebruik jij?

Dimitri van Dillen

Evalueren is het bekijken en waarderen van het resultaat aan de hand van de doelen. Een evaluatie kan gaan over de leerprestaties, de leerkracht of het onderwijs. Een goede leerkracht volgt en evalueert de ontwikkeling van zijn leerlingen nauwgezet. Evalueren gebeurt in een vaste cyclus: informatie verzamelen, registeren, evalueren en dan vervolgstappen bepalen.

Gebruik jij hier 1 bepaalde werkvormen voor of mix jij ze wel eens? Misschien doe je wat inspiratie op hieronder!

Werkvorm: Een (online)magazine maken
Activerende werkvormen voor zowel online, hybride als blended lessen
Werkvorm: Speeddaten
Werkvorm: Schudden & Pakken
Energizer: Het Digitale Reflectie Rad
Werkvorm: Wat ben ik?
Werkvorm: Met experts in gesprek
Werkvorm: Videoquiz
Werkvorm:  Infographic maken
Werkvorm: de praatplaat!
Werkvorm – 30 seconden spel
Werkvorm – Het foto associatiespel
Werkvorm: Evalueren met een venndiagram
Activerende werkvormen voor je hybride lessen
Werkvorm: Maak het inzichtelijk met Flipgrid!
Werkvorm: Check in duo’s
Werkvorm: Het rad vol verrassingen
Werkvorm: Muzikale kennismaker, energizer of afsluiter!
Werkvorm: Stimuleer het leerproces met een schaalvraag via Mentimeter
Werkvorm: Wat vind jij?!… POLL nu maar!
Werkvorm: 3,2,1 Geef je antwoord!
Interactief woordwolken
Bekend, benieuwd, bewaard