Deel 3 van de (Online) Didactische woensdag: Verwerken en oefenen… welke werkvorm gebruik jij?

Gepubliceerd door Dimitri van Dillen op

Oefen- en verwerkingsopdrachten helpen leerlingen om de leerstof te onthouden en toe te passen. Er zijn veel manieren om dit te doen met je studenten… maar hoe doe jij dit?

Gebruik jij hier 1 bepaalde werkvormen voor of mix jij ze wel eens? Misschien doe je wat inspiratie op hieronder!

Werkvorm: Elevator Pitch
Werkvorm: Minibeurs
Werkvorm: Mindmappen
Werkvorm: Zelf een kennisclip maken
Werkvorm: Vloggen
Werkvorm: Bloggen
Werkvorm: Presentatie geven
Werkvorm: Stoelendans
Werkvorm: memorie: Welke vraag? Welk antwoord?
Werkvorm: Een (online)magazine maken
Activerende werkvormen voor zowel online, hybride als blended lessen
Werkvorm: Speeddaten
Werkvorm: Schudden & Pakken
Energizer: Het Digitale Reflectie Rad
Werkvorm: Verbindingsgroep / hoek
Werkvorm: Wat ben ik?
Werkvorm: de vreemde eend in de bijt
Werkvorm: Met experts in gesprek
Werkvorm: de Mystery Guest(s)
Werkvorm: Mix & Ruil
Werkvorm: Videoquiz
Werkvorm:  Infographic maken
Werkvorm: de praatplaat!
Werkvorm: Image Hotspot
Werkvorm – 30 seconden spel
Werkvorm – Het foto associatiespel
Werkvorm: Doen, durven of waarheid
Activerende werkvormen voor je hybride lessen
Werkvorm: Maak het inzichtelijk met Flipgrid!
Werkvorm: Check in duo’s
Werkvorm: Het rad vol verrassingen
Werkvorm: Muzikale kennismaker, energizer of afsluiter!
Werkvorm: 3,2,1 Geef je antwoord!
Interactief woordwolken

0 reacties

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.